Midtjysk Modelflyveklub › Fora › Klubsnak › Ziroli Corsair – byggetråd › Svar til: Ziroli Corsair – byggetråd
I går blev dagen, hvor jeg besluttede mig for at kaste mig ud i kampen om cockpit pladsen.
Jeg kan se på nettet at mange vælger at skære af fronten(Der hvor instrumentbrættet skal være)….. DET KAN JEG GODT FORSTÅ!!! Det ville nemlige være meget lettere end den løsning jeg valgte. Ved at skære af i fronten får cockpittet den rigtige længde, men placeret 5-6 cm for langt fremme på kroppen. Til gengæld er det kun et spørgsmål om at snitte løs med en kniv da spantet ikke er bærende i konstruktionen .
Så jeg valgte selvfølgeligt den trælse løsning 🙂
Det gamle hovedspant blev trinvist skåret ud, mens den nye blev sat i. På den måde kunne jeg undgå at der opstod skævheder i kroppen fordi der manglede understøtning.
Det nye spant er lavet “åben” fordi jeg har en lumsk plan om at lave drivmekanismen til canopiet derinde. Til gengæld blev det nye spant udført i 4mm birkekrydsfiner, i stedet for 3mm østenfiner. Så styrken er nok bedre i det nye end i det gamle spant. Når alt er ved at være klart skal der måske skæret et par letningshuller, men det er ikke sikkert endnu.
-
Dette svar blev ændret 7 years, 11 months siden af
Axel Handrup.