Midtjysk Modelflyveklub Fora Klubsnak Ziroli Corsair – byggetråd Svar til: Ziroli Corsair – byggetråd

Axel Handrup
Keymaster

Engang i mellem er det bare svært at lægge en fornuftig plan.

Det har hele tiden været min plan at få lavet kroppen beklædt færdig med glasfiber inden jeg rykker videre til andre ting. Primært fordi kroppen er meget sart i rå balsa. Inden glasfiberen kan komme på, så mangler jeg to elementer:

1: Motor cowl og motor installation (Kan sagtens laves, så det skal jeg bare i gang med)
2: Vingesaddel. (Det er her problemet opstår.)

For at kunne lave vingesaddlen, så skal jeg have lavet en centervinge der er beklædt med balsa på topsiden. Men hvis jeg lukker toppen af centersektionen på nuværende tidspunkt, så er der mange dele at centerkonstruktionen som bliver svære at ændre på. Så jeg er dermed nød til at have en plan for alle ledninger, stik, servoer, flap mekanismer og vinge fold mekanisme INDEN jeg beklæder.

Det er her problemet er. Hvordan kan jeg sikre at jeg har styr på alle elementer uden at rent faktisk bygge det?

Svaret er desværre ret simpelt. Det kan jeg ikke. Jeg er tvunget til at bygge de to ydervinger og lave alle installationerne inden jeg kan lukke oversiden af centervingen… som gør at jeg kan lave vingesaddel…..som gør at jeg kan beklæde kroppen med glasfiber.

SO… OUTER WINGS HERE I COME!!!!