Midtjysk Modelflyveklub Fora Klubsnak Ziroli Corsair – byggetråd Svar til: Ziroli Corsair – byggetråd

Axel Handrup
Keymaster

Hmmm.

Var lige i værkstedet i går aftes og lave lidt kontrol målinger. Det viser sig at mit motorcowl er ENDNU længere end vist på tegningen og derfor er fejlen omkring den lange snude lidt større end forventet. Da motor fundamentet på flyet er udmålt efter mit cowl(Som jeg antog var lige så stor som på tegningen) så sidder min motor ikke 1,8cm for langt fremme men i stedet 2,6cm.

Jeg ved præcist hvordan dette senarie vil udspille sig.
Jeg vil gå og gruble lidt over dette problem i et par dage, hvorefter jeg vil komme til den konklusion at jeg ikke kan leve med at næsen er synligt for lang. Derefter vil jeg gå og gruble 2 dage mere over hvordan jeg kan undersænke motoren ind i fundament pladen, så jeg ikke behøver at lave de 8 timers motorfundament arbejde om. Så vil jeg udtænke en snedig plan der kræver stor præcision, lidt held og 14 timers arbejde, og gå i gang med at udføre den.
Til slut vil jeg beundre resultatet, mens jeg føler mig som en kæmpe nar!

Resolut valgte jeg at skære næsen af flyveren på 30sek….. PROBLEM SOLVED!!! Nu har jeg ikke andet valg end at lave det hele om, hvilket nok sparer mig for tid i sidste ende!

Here we go!!!