Midtjysk Modelflyveklub › Fora › Klubsnak › Ziroli Corsair – byggetråd › Svar til: Ziroli Corsair – byggetråd
Efter en måned fyldt med andre opgaver, blev det endeligt tid til at forsætte med lidt corsair byggeri. Som en del af omdesignet af haleplanet, er det planen at lave nogle lidt specielle hængsler i glasfiber. Jeg vil ikke kede jer med detajlerne. Men jeg vil blot konstatere at 4 timers arbejde er endt med en bunke glasfiber skrot i skaldespanden. Ærhhh…. det skulle have været så nemt men jeg valgte i sidste øjeblik at lave messing bøsninger i alle hængslerne.. jeg massefabrikerede selvfølgeligt alle 8 hængsler samtidigt. Resultatet blev bare ikke nær så godt som jeg havde forestillet mig. Og jeg er nervøs for at der ikke er tilstrækkelig styrke i bindingen mellem bøsningen og glasfiberen. Man skal ikke bygge en model af den kaliber og så bagefter være i tvivl om roret bliver ved med at sidde på flyveren.
Så i skaldespanden med dem. Vi prøver igen i morgen…. sikke end dejlig måde at spilde 4 timer.. man bliver bare så stolt og glæder sig til at gentage det hele i morgen….NOT!!!