Midtjysk Modelflyveklub Fora Klubsnak Ziroli Corsair – byggetråd Svar til: Ziroli Corsair – byggetråd

Axel Handrup
Keymaster

Ulempen ved ikke at bygge en ARF eller et masseproduceret kit er at man til tider kan bruge endeløse timer på næsten ingenting…..

Jeg har på intet tidspunkt haft planer om at lave højderorstrækket som det er vist på tegningen. Det er nemlig en let løsning med store udvendige rorhorn….og nej denne corsair skal ikke være nogen super skala model…. men det der er altså bare for grimt. Så planen har altid været at trækket skulle føres ind i kroppen. Men jeg vil jo også gerne have haleplanet aftageligt.

Det har kostet mange timer i spekulationer og skitse tegninger og på et tidspunkt følte jeg mig overbevist om at jeg havde fundet den rigtige løsning, så den gik jeg igang med at implementere.

Nøøøjjj Det duede bare slet ikke… idé skrottet og de store huller fra systemet skulle udbedres. Så efter 4-5 timers arbejde var jeg tilbage hvor jeg startede… “#¤&”/%/”/#¤%/#¤&.

Ny plan. Se billede. Denne løsning var mere simpel at udføre, men tog alligevel et par timer at lave. Den har bare en stor ulempe. Jeg mangler at montere selve rorhornet på aksen. Men nu kommer der bare et nyt problem. Hvis jeg svejser et metal horn på så er alt godt, men så kan jeg ikke skille systemet ad… nogensinde. Det bryder jeg mig ikke om. dele der kan slides skal kunne skilles ad og servicere.

Jeg tror at et alu servo horn som det på billedet er den rigtige løsning. Jeg vil rille overfladen af pianotråden der hvor armen skal sidde, så burde der være nok styrke i konstruktionen.

Hvis der er nogen der har andre gode ideer, så er det nu de skal på bordet!!

• Dette svar blev ændret 8 years, 4 months siden af Axel Handrup.