Midtjysk Modelflyveklub › Fora › Klubsnak › Ziroli Corsair – byggetråd › Svar til: Ziroli Corsair – byggetråd
Hej Martin.
Du skal være velkommen til at kaste dig ind i kampen om mail notificationer. Det har vist sig at være en svær nød at knække. Mails bliver sendt ifølge systemet, men de når aldrig frem, og ingen kan forklare hvorfor.
Tak for inputtet på den lidt svagere forstærkning. Det simple svar er at de andre forstærkninger er GROFT overdiminensioneret, og hvis de andre havde haft samme størrelse som den øverste så havde du/jeg nok aldrig skænket det en tanke :-).
Billedet viser det ikke super godt, men det hele er sølet ind i epoxy så jeg er ikke bange for at det går løst. Den primære limning er i centerstolpen som er en 6mm balsa plade beklædt med glasvæv. Det i sig selv er meget stærkt. Klodserne bag centerstolpen er bare en extra sikkerhed, som ikke er 100% nødvendig.
Der er sket en del de sidste par dage.
Finnen er lavet færdig med det falske trimtræk på trimklappen.
Kroppen er færdig beklædt med balsa.
Finnen er sat fast på kroppen.
Der kommer dog ingen billeder i denne opgang. Jeg planlægger at tage hele konstruktionen med på tirsdag til lidt “show and tell”, og vil ikke ødelægge overraskelsen 🙂