Midtjysk Modelflyveklub Fora Klubsnak Ziroli Corsair – byggetråd Svar til: Ziroli Corsair – byggetråd

Axel Handrup
Keymaster

Åhhh ja. Engang i mellem så kører processen bare derudaf. Og andre gange, så arbejder man i timevis med et meget lille resultat.

I går blev canopiet prøvefittet til kroppen, og der blev brugt 3 timer på af forsøge at udmåle hvor kanterne på cockpittet skal være. Kanten på cockpittet er også de rails som canopiet kører på. Hvis vinklen er bare lidt forkert eller siderne ikke er 100% parallel så vil det ikke kører korrekt. Efter 2 sodavand, 3 kopper kaffe og meget hovedkradseri besluttede jeg at jeg ikke kunne finde svaret uden at undersøge nettet lidt nærmere.

Så ind på sofaen for at trolle internettet igennem. Heldigvis fandt jeg nogle byggetråde hvor de netop debatterede det samme problem. En af debatørene bor i californien og kørte ud og opmålte corsairen ved planes of fame. Desværre skrev han ikke resultaterne på nettet, men kort efter uploaded han en tegning på det. Så jeg burde kunne bruge målene fra denne tegning. I modsætning til mange andre 3-plans tegninger så er cockpitskinnerne vist på denne.

• Dette svar blev ændret 7 years, 11 months siden af Axel Handrup.
  • Dette svar blev ændret 7 years, 11 months siden af Axel Handrup.