Midtjysk Modelflyveklub Fora Klubsnak Ziroli Corsair – byggetråd Svar til: Ziroli Corsair – byggetråd

Axel Handrup
Keymaster

Jeg havde besluttet mig for at gulvet skulle installeres i dag. Men jeg kom i tanke om at jeg hellere måtte starte med at skifte de midlertidige trækwires ud til halen med nogle mere permanente. Man kan skifte når gulvet er på plads, men det var bare MEGET nemmere nu.

Da det var gjort blev gulvet monteret og udbygget med stykket hvor pilotens fødder skal være. Resultatet blev fuldt ud tilfredsstillende! Nu er gulvet limet fast med epoxy, og kommer ikke ud igen.

Jeg nåede også at kigge lidt på sidevæggene. Det er heldigvis lidt en anden historie med dem. De kan nemlig komme ind og ud af flyveren, og jeg har derfor mulighed for at arbejde på dem eksternt og så lime dem på plads til allersidst. Jeg fik den kløgtige idé at lave sidevæggen UDEN på flyveren. For at lave en sidevæg der er stærk og holder formen, så så jeg ikke andre muligheder end at lave væggen som en sandwich. Specielt fordi væggen ikke må blive ret tyk. Så inderst er en 0.3mm abs plade, dernæst 1.5mm balsa, og til slut 2 lag 49grams glasvæv. Lige nu er det hele ved at tørre, så jeg krydser fingre for et godt resultat.