Midtjysk Modelflyveklub › Fora › Klubsnak › Ziroli Corsair – byggetråd › Svar til: Ziroli Corsair – byggetråd
Hej Stephan.
Jeg må være dig svar skyldig. Jeg har set det gjort på flere stormodeller, men jeg har dog ikke selv prøvet det. Jeg tror dog at de kan være vanskelige at justere til at køre perfekt da det kan være svært at sikre sikre geometrien på systemet, kabel længder mm.
Personligt ville jeg nok ikke anvende guides men det er bare mig. Du kan måske anvende et lignede koncept som på min. Der har jeg placeret en mellemstation på midten at kroppen for at komme uden om gulvet i cockpittet. I mit tilfælde er der så stødstang fra servo til mellemstation og så wires fra mellem station til hale.
Jep jeg har fået fikset skaderne så alt er godt igen. Det tog faktisk kun 2 timer, så det var ikke så galt. Men dog stadigt noget trælst arbejde.
Lige nu er jeg ved at arbejde på at kunne airbrushe delene cockpittet. Til det skal der jo bruges en lille sprøjtekabine…… Så lidt dampspær, elektrikkerrør, hotmelt og gaffa tape og så er vi kørende 🙂 Jeg mangler lige at lave udsugningssystemet med filter i bagenden, men ellers er den tæt på klar.