Midtjysk Modelflyveklub Fora Klubsnak Ziroli Corsair – byggetråd Svar til: Ziroli Corsair – byggetråd

Axel Handrup
Keymaster

Weekendens aktiviteter har medført en lille smule fremdrift i projektet.

1) Canopy-bracing er blevet slebet glat og grov udskåret. Alle udskæringerne er ca. 3mm for små langs alle kanter, så det er derfor at den ser lidt voldsom ud. Den bliver endeligt tilpasset senere.

2) Der er lavet nyt ophæng til Arresterhook på understellet. Der var lige lidt for meget slør i den gamle konstruktion, så jeg måtte lige bruge nogle timer på at fabrikere et nyt ophæng.

3) Hele bagenden af flyet er blevet skilt ad og malet. Først med grunder og dernæst farve og matlak. Jeg forsøgte at lave weathering på understellet da den så alt for “lækker” ud malet i en Alu metal farve. Kun understellet har fået weathering. Lågerne skal først have deres endelige farve inden de kan kan blive gjort beskidte. Så derfor ser det hele stadigt lidt for rent ud.

TIL INFO SÅ VIRKER MIN RØGALARM OGSÅ PÅ GASDAMPE FRA EN GRUNDER. – MIN SERIEFORBUNDE 6 ENHEDS RØGALARM UDEN SLUKKNAP!!! KL. 2230 SØNDAG AFTEN. IKKE POPULÆRT!!!!!!

• Dette svar blev ændret 7 years, 9 months siden af Axel Handrup.