Midtjysk Modelflyveklub › Fora › Klubsnak › Ziroli Corsair – byggetråd › Svar til: Ziroli Corsair – byggetråd
Så er flaps på centerstykket beklældt med balsa på undersiden. Alting tager en evighed på det centerstykker fordi at det hele er så krumt at træet først skal vådformes på sin plads, tørres og derefter limes og pudses.
Jeg er også begyyndt at kigge på installationen af understellet – Igen en langvarig kamp, for der skæres trods alt i hovedbjælken så det er absolut kritisk at der ikke skæres for meget af. Desuden så afhænger det hele af millimeter præcision, for der er ikke noget plads i overskud…. overhovedet!
Der er heller ikke meget hjælp at hente fra tegningen, da Ziroli’s placering ikke kan holde sig indenfor hjullemmene. Desuden er tegningen kun set fra siden og der er derfor meget begrænset hjælp til den præcise form af understels-klodserne.
Så små skridt af gangen. Jeg har lavet et par flytbare fyrlister, som jeg anvender som anlægsflade for understellet, og så er det ellers bare at skære 1 mm ud af hovedbjælken, og teste igen om delene går fri af konstruktionen hele vejen rundt. Justere en smule, skære 1 millimeter og prøve igen og igen og igen.