Midtjysk Modelflyveklub › Fora › Klubsnak › Ziroli Corsair – byggetråd › Svar til: Ziroli Corsair – byggetråd
Hmmm. Vi tæller liiiige riiigtigt laaangsomt til 10.
.
.
Ville lige køre en tur med understellet for at se det i aktion når nu det er monteret i vingen. På tredje kørsel lyder der en højt lyd fra venstre understel….. Det var nok ikke så vigtigt, DET VAR JO BARE AKTUATORENS AKSEL DER BRÆKKEDE!!!!!
Jeg pillede det defekte understel ud af vingen og kørte et par gange mere med den anden. Efter ca. 5 kørsler kørte den ikke helt ud og var derfor ikke i lås. Havde jeg landet med dette ville det have lavet alvorlige skader på understel of hjulklapper.
Jeg har nu skilt understellet ad, og har kunne tage et nærmere kig på robarts konstruktion og jeg er ikke imponeret. Aktuatoren virker ved at der er to gevind akser der kører inden i hinanden, men det yderste gevindrør er så tyndt i bunden af gevindet at der ikke er noget materiale tilbage. Så momentet fra motoren har snappet det tyndvæggede rør over.
Jeg har oprettet en garanti sag ved robart, men for at være helt ærlig, så ved jeg ikke om jeg rigtigt stoler på deres konstruktion, så selv hvis jeg får et par nye aktuatorer så overvejer jeg andre løsninger. Jeg har bedt DownAndLocked om et tilbud på et konverteringskit til deres system. Så må vi se hvad de vender tilbage med.