Forum-svar oprettet
-
ForfatterIndlæg
-
StephanDeltager
Det er ikke meget den har haft fat i – men havde du fået fiber omkring den tror jeg ikke der var sket noget.
Men nu har du muligheden for en forstærkning uden bøvl.Jeg lugter lidt flyve vejr i dag faktisk – måske de nye Cessna 152 struts skal testes?!?!
God weekend. 🙂
StephanDeltagerDet ser nu rigtig rigtig godt ud… Du må have ble og brækspand med når den skal prøveflyves.. :o)
StephanDeltagerDet ser sku rigtig godt ud! Fint med lidt oliespild på dit halegear, det ser vildt godt ud.
StephanDeltagerHvis vejen fra sideror er lidt kringlet, er der så noget i vejen for, at man laver pull-pull med wire og ligger wiren i tynde plastrør?. De skal nemlig lige styres en smule uden om de andre forbindelser.
Både sideror, haleror og halehjul er med skjulte forbindelser, det giver dog lidt trængsel bag i kroppen på den Harvard jeg er ved at bygge. Jeg har noget 1mm wire og plastrør der er 2mm udvendig, så jeg tænkte det måske var en mulighed?.Har du fået lavet skaden på din?
StephanDeltagerHar du også skiftet radio anlæg, siden der er så mange skadet fly?? ;o)
StephanDeltagerRigtig fin flyver! Og det er spændende at følge med i.
Er den snart færdig? ;o)
StephanDeltagerHmmm…
SIG Citabria !
Et rigtig “træls” byggesæt – temmelig svær at bygge lige og et rigtig tidskrævende byggesæt.
Flot var den blevet og alt var trimmet og klar – havde selv lavet glødestrøm på den gamle måde med kontakt og ekstra servo.. nøj den VAR fin..
Op i modvind ( selv om Helge påstår det modsatte ) god fart på… slippe højderor forsigt.. og vupti i en helveds fart laver den en rigtig flot wing-over…. Vingen brækkede, motor brækkede af, kroppen flækkede på langs på begge sider af cockpittet.
Den eneste der ikke skal limes er den ene vingetip og et haleplan. Modellen er afmonteret og ligger klar til at komme på bålet, når vinden har lagt sig.
R.I.PHvis jeg skal komme med nogen undskyldning for styrtet så kommer den her.
???????? ?????? ?????? ????.
Den tabte vingen lige så hurtigt som jeg kunne nå, at skubbe styrepinden den modsatte vej. Da jeg ramte fuld udslag på styrepinden ramte flyet jorden – absolut intet kunne jeg nå at gøre.
Men pyt – det kostede en servo, alt andet grej ser ud til at kunne finde vej til en ny model af en slags. 🙂Attachments:
StephanDeltagerBare husk ikke at bruge dem med filt på.!!. De stopper lynhurtigt og giver gerne en hel del problemer inden den stopper helt.
Der findes en masse forskellige af denne type “71531010 non-bubble weight” Min erfaring er, at de billige virker nøjagtig lige så godt dyre.StephanDeltagerKanons Axel – det bliver spændende at se den i luften.
Det var sku sjovt nok med den dyvel til haleplan.. Man tænker altid lidt frem og kan se, at her kan der opstå et uheldigt udfald. Dog stopper man aldrig handlingen før det er for sent.. :o)StephanDeltagerJeg kommer på pladsen kl. 19
StephanDeltagerJeg beholder den, må slettes..
Stephan
StephanDeltagerEr ikke sikker på det link halløj virker. Her kommer lige et nyt link. ;o)
-
ForfatterIndlæg